Alleen spoedbehandelingen bij Tandbewust i.v.m. Corona-virus

 

Geachte patiënt,

Wij hervatten onze reguliere zorg per 28 april 2020! Wij plaatsen z.s.m. een update hierover op deze pagina. Tot die tijd zijn wij normaal telefonisch bereikbaar, maar kunt u alleen voor spoedklachten bij ons terecht.
Wat betekent dit voor u als patiënt?

U ontvangt een e-mail als uw afspraak geen doorgang kan vinden.

U hoeft ons niet te bellen. U wordt door ons gebeld.

  Wanneer is er sprake van een zeer dringend spoedgeval?

  • Bij trauma
  • Mogelijk levensbedreigende ontstekingen in de mond
  • Nabloedingen (na bijvoorbeeld trekken van tand of kies)
  • Acute, heftige pijn die niet te onderdrukken is met pijnstillers

 Spoed bij beugeltrajecten:

 Tandarts M.R. Lachmansingh schat in voor welke behandelingen een (telefonisch) consult wordt ingepland. 

 Wanneer behandelen wij u niet?

  • Reguliere behandelingen worden uiteraard niet uitgevoerd
  • Indien u (milde) griepverschijnselen heeft gepaard gaande met koorts
  • Indien u in een risicogebied bent geweest de afgelopen 2 weken
  • Indien u in contact bent geweest met een iemand die het corona-virus heeft
  • Indien u besmet bent met het corona-virus
  • Indien een van uw huisgenoten verschijnselen vertoond van besmetting kunnen wij u ook niet behandelen in de praktijk, overleg dit altijd met ons.

 Instructie die wij opvolgen bij patiënten met een spoedklacht die (waarschijnlijk) besmet zijn met COVID-19. Er is een speciaal team samengesteld voor het behandelen van Corona patiënten:

 De verwijzing naar de 11 ROAZ-tandartsen gebeurt via het CAM (Coronacentrum Acute Mondzorg). Als een COVID-19-patiënt zich meldt of een patiënt met een ernstige verdenking op COVID-19, melden wij de patiënt aan bij het CAM via het online aanmeldformulier. De ROAZ-tandarts neemt zo snel mogelijk contact met ons op en zal de patiënt verder begeleiden.

Er kan wel eventueel een telefonisch consult met ons worden ingepland en medicatie worden uitgeschreven, indien dit nodig blijkt.

 Welke voorzorgsmaatregelen vragen wij u dringend te nemen indien u na overleg met ons langskomt?

  • Na binnenkomst zo min mogelijk zaken aanraken in de praktijk en houd zo goed mogelijk de 1,5m afstand aan tot andere patiënten en personeel, totdat u in de behandelstoel zit.
  • Geen hand geven aan het personeel
  • Na binnenkomst uw handen bij de poetsbakken in de gang wassen met desinfectie zeep volgens het protocol dat op papier beschreven staat bij de spiegels. Droog met een servet uw handen goed af en gooi daarna het servet in de pedaalemmer. Ontsmet vervolgens uw handen met desinfectiegel en laat dit aan de lucht drogen.
  • U treft een aanvullend protocol bij de poetsbakken aan met de gebruiksaanwijzing voor een mondspoelmiddel, evt. een haarnetje en mogelijk schoenzakjes, de assistente geeft u waar nodig extra uitleg.
  • Nies of hoest in uw elleboog of gebruik een papieren zakdoek en gooi die onmiddellijk weg. Reinig daarna uw handen weer zoals hierboven beschreven.

Richtlijn KNMT voor ons personeel bij verblijf van patiënten in de praktijk:
·              Houd 1,5 – 2 meter afstand van personen;
·              Laat een patiënt en eventuele begeleider zo kort mogelijk verblijven in de praktijk;
·              Verleen slechts één patiënt en eventuele begeleider tegelijkertijd toegang tot de praktijk waar mogelijk. Dit geldt ook voor het verlaten van de praktijk;

Wij nemen naast onze reguliere uitgebreide hygiëne maatregelen ook extra voorzorgsmaatregelen i.v.m. COVID-19, waaronder het regelmatig reinigen van deurklinken, wasbakken, kranen, toiletten en alles waar mogelijk contaminatie kan hebben plaatsgevonden. Ook onze gezellige wachtkamer is nu ingericht op het houden van 1,5m afstand en u treft er geen tijdschriften, waterautomaat of flyers meer aan. Minder gezellig, maar wel zo veilig en in het belang van ons allemaal.

Wij vertrouwen op uw begrip en medewerking tijdens deze periode. Uiteraard begrijpen wij dat het uitstellen van uw behandeling heel ingrijpend is. Ons team maakt zich ook zorgen om de behandeltrajecten die momenteel uitgesteld worden, maar vertrouwt erop dat wij samen tot oplossingen zullen komen. Deze tijd vraagt om een rigoureuze aanpak om het verspreiden van COVID-19 te voorkomen. 
Zodra er weer reguliere mondzorg geboden kan worden door ons ontvangt u hier een bericht over. Tot die tijd wensen wij u en uw naasten een goede gezondheid en blijf zoveel als mogelijk binnen.

Namens Team Tandbewust,

In het bijzonder tandarts/praktijkeigenaar drs. M.R. Lachmansingh.